Dokumentation og evaluering

Hvert år er børne-skolechefen ude og fører tilsyn sammen med vores pædagogiske konsulent

Du kan  læse om Troldehøjens tilsyn 2018  her

Herunder er et udpluk af vores dokumentationer og evalueringer:

Håndhygiejne 2020 - læs her

Brandtema: Hvert år har Troldehøjen et brandtema. Ilden er i grunden en mærkelig størrelse. Den kan både være ven og uven. Som ven giver den os lys og varme ligesom du kender det fra levende lys og bål. Den hjælper os også til at lave den elektricitet, vi bruger til lamper, komfurer og meget andet. Men desværre kan det også gå galt. Ilden og varmen kan blive vores uvenner. Det sker når flammerne får fat i noget, som vi ikke ønsker skal brænde og når vi brænder os på noget som er meget varmt.

Vi vælger at lave dette årlige tema, da det for os er meget vigtig at lære børnene at passe på ild og stærk varme. Så kan vi måske slippe for brandulykker og forbrændninger. Vi tager udgangspunkt i 13 fokusord: Brandbil, brandmand, brandhjelm, røg, vand, ildebrand, brandtæppe, brandsprøjte, 112, kravle under røg, stearinlys, røgalarm og ild.

Vi snakker i en uge om ordene, vi ser film: Ild en farlig ven og Brandmand Sam. Vi læser: Da legehuset brændte og Kaj og Andrea bladet. Vi besøger Falch, laver vendespil, evakueringsøvelse, slukker bål med spande med vand, stjerneløb med poster omhandlende brand, vi laver eksperimenter, hvor vi ser, hvad der brænder let og hvad der er svært at få til at brænde - vat, træ. tøj, sten, fjer, papir, serviet, plastik mm.

Hvert år får forældrene et program tilsendt, så de kan følge med i, hvad børnene laver og så kan de tale med børnene om emnet, når de kommer hjem.

Vi laver lidt skuespil, hvor vi leger, der går ild i nogle børn og derfor skal bruge brandtæpperne for at kvæle ilden eller vi gemmer os for ilden og så kommer ilden alligevel og finder os. Vi tror at børnene bedre forstå alvoren, når vi leger det ind i dem og hurtig lærer, at vi ikke kan gemme os for ilden, men at vi i stedet skal kravle under røgen og finde døren ud.
Brandtema 2014 - læs her
Motionstema 2012 - læs her
Motionstema 2014 - læs her

Rend op hop med Oliver 2019 her