Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Forældrebestyrelse

Forældrebestyrelsen

Bestyrelsen består af 5 forældre repræsentanter, hvoraf der mindst skal sidde en fra vuggestuen, 2 medarbejder repræsentanter og leder

 De sidder 2 år af gangen. Hvert år til sommerfesten er 2-3 repræsentanter på valg, således at der hvert år sker udskiftning. Ved samme lejlighed vælges 1-2 suppleanter, som sidder 1 år af gangen. Da Vuggestuen Satelitten kommer under Troldehøjen pr. 1.8 23 - skal der mindst sidde en forældrevalgt fra Satelitten. Og også gerne en personalerepræsentant derfra.

Bestyrelsen fordeler 4 poster imellem sig:

1. Formand

2. Næstformand

3. Kasserer

4. Referent

Der afholdes bestyrelsesmøde ca. hver 3 måned og ellers hvis der er behov for det omkring arrangementer og lignende. På mødet deltager udover forældrerepræsentanterne, børnehavens leder og 2 personalerepræsentanter.

Forældrerepræsentanterne orienteres og inddrages på disse møder om alt der påvirker børnehavens/børnenes dagligdag. Det kunne være: Nedskæringer, ansættelser, budget, budgetprioritering, forskellige pædagogiske arrangementer, læreplan, dba(dialogbaseret aftalestyring), 2022 plan, 2026 plan, legeplads, læringsmiljø, forældermødeindhold, orienteringer fra kommunen, hørringsvar til strukturdebat og budgetter m.m. Bestyrelsen skal hvert andet år tage stilling til madordninger og åbningstider. Hvert år deltager formand og næstformand i 2 dialogmøder med politikkerne.

Hvis børnehavens øvrige forældre ønsker at få noget bragt op på bestyrelsesmøderne, kan dette bringes op via forældrerepræsentanterne. Der diskuteres ikke konkret om enkelte børn på møderne, men kun generelt omkring forholdene i børnehaven.

Forældrerepræsentanterne kan ses med navn og billede på opslagstavlen ved døren.

Forældrerepræsentanterne står for det årlige julearrangement og har helt frie tøjler til hvad der skal ske. Indtægterne fra arrangementet sikrer næste års arrangement. Evt. overskud bruges af forældrebestyrelsen til et projekt for børnene efter deres valg. Forældrebestyrelsen deltager i den årlige discofest og varetager en tjenerfunktion denne aften. Til julearrangementet og diskofest deltager suppleanter i det praktiske.

Forrretningsorden læs her

Styrelsesvedtægter læs her

Forældrebestyrelsen består af:

Mia,  Anni, Joan - personale -  jja@vesthimmerland.dk

Dokumenter

Styrelsesvedtægter 2018

Shape Created with Sketch.

Forretningsorden oktober 2022

Shape Created with Sketch.

Principper for ferie

Shape Created with Sketch.

Principper for forældresamarbejder

Shape Created with Sketch.

Principper gaveregulativ

Shape Created with Sketch.

Bestyrelses referat - februar 2021

Shape Created with Sketch.

2021 Bestyrelsesreferat - april 2021

Shape Created with Sketch.

2021 Bestyrelsesmøde august

Shape Created with Sketch.

2021 Bestyrelsesmøde fra den 4. november

Shape Created with Sketch.

2022 Bestyrelsesmøde den 15. februar 2022

Shape Created with Sketch.

2022 Bestyrelsesmøde den 21.4 2022

Shape Created with Sketch.

2022 Bestyrelsesmøde den 16.8 2022

Shape Created with Sketch.

2022 Bestyrelsesmøde den 27.10 22

Shape Created with Sketch.

2023 Bestyrelsesmøde den 2.2 2023

Shape Created with Sketch.

2023 Bestyrelsesmøde 26.4 23 referat

Shape Created with Sketch.

2023 Konstituerende møde 19.6

Shape Created with Sketch.

6. februar 24 referat og høringssvar

Shape Created with Sketch.