Stærke inkluderende børnefællesskaber.
I det næste år vil Pernille og Trine blive uddannet til inklusionspædagoger.
De vil kigge alle vores læringsrum igennem - passer de i forhold til vores børnegruppe?
De aktiviteter vi tilbyder - har alle børn lige deltagelsesmuligheder?
Hvordan får vi børnenes stemmer mere i spil?
Demokratiske processer?
F.eks: Når vi laver bevægelse med børnene - er det så børnene, der er med til at vælge? Hvordan kan vi få deres ønsker med i bevægelsesdelen? Lige nu har Pernille lavet et flot æske med billeder af forskellige lege til bevægelse. De to børn, der er dukse, får lov til at vælge en bevægelsesleg - Per Syvspring og aktionkids. Så vælger børnene i mellem de to ting.
Hygiejne på badeværelset - her guides børnene i form af billeder, hvordan de skal gøre, når de skal vaske hænder.
Påklædningsdukkerne ved garderoben: Her hjælper børnene os med at finde ud af, hvilken påklædning vejret kalder på. Så klistrer vi tøjet på dukken - og nu kan alle børn se, hvad det var, de skulle tage på.
Vi er stadig lige begyndt - vi er på øvebanen - det er et aktionslæringsforløb - så vi øver os løbende og vi laver tilrettelser hen ad vejen.