Politikker

I Troldehøjen børnehave har vi nedskrevet forskellige politikker: solpolitik, rusmiddelpolitik, mobbepolitik, rygepolitik, legepladspolitik. Og en omsorgsplan, hvori vi beskriver vores procedurer i forbindelse med skilsmisse, sygdom og dødsfald.

Læs solpolitikken her.

Læs sorg og krise her.

Læs legeplads her.

Læs mobbe her.

Læs rygning her

Læs Misbrug her

Læs medicingivning herunder:

Troldehøjen tager udgangspunkt i Vesthimmerlands kommunes pjece i forhold til udlevering af medicin til børn.

Ved livstruende sygdom skal personalet instrueres i brugen af medicin - samtidig med at der foreligger en instruks for medicingivningen  og forældrene bliver anmodet om en skriftlig instruktion fra lægen - det kan dreje sig om feberkrampe og hvor barnet skal have en stesolid - det kan være astmamedicin, insulin mm.

Drejer det sig om penicillin (piller, der skal sluges) eller  antibiotika (øjenbetændelse) kan forældrene klare det før og efter institutionstiden - da det ikke ses som en livstruende sygdom.

Læs fødselsdag herunder:

Fødselsdage

Barnets fødselsdag er en festdag, hvor fødselsdagsbarnet er i centrum

Vi hejser flaget på legepladsen og sætter flag op i garderoben.

Der er mange forskellige måder at fejre fødselsdag på. Forældrene er velkomne til at medbringe det, der evt. skal deles ud blandt stuens børn. Det kan være kagemand, boller, pizzasnegle, pølsehorn, pastaretter, is, frugt/grønt eller ... – det er alt sammen forældrenes valg. Vi opfordrer forældrene til at putte lidt slik på kagen i stedet for slikpose. Man kan eventuelt tage en lille skål med slik og dele ud blandt børnene. Vi opfordrer til 3-4 stykker slik, mere behøves ikke, da det er selve fødselsdagsfesten, der er det vigtigste. Fødselsdagsbarnets forældre er velkomne til at deltage i fødselsdagen i børnehaven. Hvis fødselsdagen holdes til frokosttid og der gives kage, så skal alle først spise to halve stykker rugbrød og får dernæst kagen som dessert. Er det boller og kage, så opfordres alle til at sende en lille madpakke med barnet som så tilbydes til eftermiddag. Vi opfordrer børnene til at spise denne, men vi tvinger ikke.

Vi synger fødselsdagssange som barnet vælger, måler barnet i alder, og barnet viser eller fortæller om sine gaver. Dette kan også være med til at lære barnet om forskellige traditioner/kulturer i livet, at man fejres, bare det at man har noget at glæde sig til.

Troldehøjen køber en 10 kroners gave til fødselsdagsbarnet. Børnene må ikke medbringe gave hjemmefra.

Hvis forældrene ønsker at holde fødselsdag derhjemme, må det gøres udenfor børnehavens åbningstid og vi vil gerne være behjælpelig med at dele indbydelser ud, såfremt det gælder alle stuens børn. Vi opfordrer til at der ikke plukkes i børnegruppen, så nogle vælges fra og til. Man kan også vælge kun at tage pigerne eller drengene med. Det kan også være ene børn fra førskolegruppen, mellemgruppen eller småbørns gruppen.

Solpolitik

Sorg og krise

Legeplads om sommeren

Mobning

Rygeregler

Misbrug

Shape Created with Sketch.

Vejledning ved udlevering af medicin